piątek, 9 listopada 2012

poszukiwanie schronów wchodzący w kompleks BRüCKENKOPF WARSCHAU


Tak więc dzisiaj  wybrałem się rowerem w poszukiwaniu jak mniemałem dwóch budynków najprawdopodobniej schronów bojowych z czasów wojennych, kierując się wzdłuż torów Rembertowa w kierunku Wesołej napotkałem po pewnych trudach na kompleks schron plus dwa budynki (skład amunicyjny oraz budynek strzelniczy).Kompleks jest dość dobrze zachowany mimo dużej ilości śmieci w środku pomieszczeń. Wszystkie budynki mieszczą się u podnóża górki. obok torów kolejowych (jakieś 30-50m od nich.) Ruszając dalej wracając przez tory w stronę Wesołej napotkałem rozwalony beton zrównany z ziemia solidny kawał betonu mający około 1m grubości był zrównany z Ziemią wręcz jest to bunkier wysadzony  po2 wojnie a raczej jego szczątki na górze znajdują się resztki wierzy obserwacyjnej niestety nie zdołałem ich odnaleźć , Starszy pan którego spotkałem w okolicy bunkrów powiedział mi że w czasie IIwojny światowej w tym miejscu znajdował się pierwszy punkt obrony polskich wojsk które miało tu pierwszą linie obrony  Zielonki Marek i dalej Warszawy, Najprawdopodobniej w bunkrze stała armata  z stąd też tai a nie inny kształt schronu bojowego..Powiedział mi również i nakierował mnie w stronę kolejnego schronu do którego będę musiał wybrać się kolejnym razem ponieważ dzisiaj nie starczyło mi dnia. Po krążyłem po okolicy wypytując się mieszkańców i napotkanych ludzi gdzie owy schron znajdować się może dokładniej tak więc i  od pewnego ochroniarza  uzyskałem dość korzystnych informacji, ale nie ruszałem już śladem kolejnego schronu ponieważ zaczęło się już ściemniać a po ciemku to żadne szukanie teraz już wiem  mniej więcej co będzie celem mojej kolejnej wyprawy rowerowej w stronę Wesołej.






































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz